رییس مركز ملی فرش ایران: فرش دستباف 80 درصد ارزش افزوده دارد
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا 'محمد باقر آقا علیخانی' روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در همدان افزود: این هنر و صنعت تنها صنعتی است كه به فرهنگ ایرانی اختصاص دارد.

وی با بیان اینكه فرش دستباف تنها كالایی است كه محوریت بازارهای جهانی را دارد, افزود: افزایش صادرات و تولید ملی مهمترین هدف مركز ملی فرش ایران است.

آقاعلیخانی با بیان اینكه صادرات فرش دستباف كشور در سال گذشته 560 میلیون دلار بوده است افزود: 45 درصد از این میزان صادرات به كشورهای آسیایی، 43 درصد به كشورهای اروپایی و

مابقی به كشورهای آمریكایی بوده است.

وی ادامه داد: در تعریف بازارهای جهانی، كالایی از این نقش بارز و بی ‏همتا برخوردار می‏شود كه دارای ارزشی چندین برابر نسبت به سایر كالاهای یك كشور داشته باشد.

آقاعلیخانی با بیان اینكه فرش ایرانی جایگاه واقعی خود را در جهان به دست آورده است, افزود: از این رو، باید به این صنعت ریشه‏ دوانده در تار و پود فرهنگی این مرز و بوم اسلامی، به عنوان فرصتی مغتنم نگاه كرد.

وی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر ایران كشوری است كه مردم آن با خرید كالاهای ساخت دیگر نقاط جهان به راحتی دارایی‏ های خود را در اختیار دیگران قرار می‏دهند, حال آنكه مسایلی از این دست در انقلاب صنعتی فرانسه، آلمان، ژاپن و دیگر كشورها دیده نمی‏ شود.

آقاعلیخانی اضافه كرد: مردم این كشورها در یك بازه زمانی خاص، مصرف تولیدات داخلی ‏شان را افتخاری بزرگ برای خود قلمداد كردند و از خرید محصولات خارجی روی برگرداندند.

رییس مركز ملی فرش ایران ادامه داد: در این مدت زمان نسبتاً طولانی، همه ایرادات تولیدات ملی این كشورها رفع شد و با حمایت مردم بازارهای جهانی در انحصار آن ها در آمد.

وی همچنین حاشیه‏های هنری صنعت فرش را ارجح بر امور اقتصادیش‌ خواند و تصریح كرد: وجود چنین مصادیق فرهنگی و هنری چشم‏نوازی در فرش دست‏باف ایرانی، ضرورت پرداختن به این حوزه پر اهمیت را بیش از پیش گوشزد می‏سازد.

وی فرش را نخستین كالای صادراتی غیرنفتی تاریخ ایران خواند و تصریح كرد: امروز خلأهایی در صنعت فرش كشور وجود دارد كه باید آن ها را رفع كرد.

7518/576/320





:: برچسب‌ها: ماکرو , خانواده , مدل ,
:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: